http://files.filefront.com/DeI+14b+INra … einfo.html
Po wielu obsuwach (tradycyjnych już zresztą), przeciwnościach itp itd spłodziliśmy wreszcie wersję beta naszego moda pod IN. Ponieważ jest to beta, mogą wystąpić wyrzucania do Windowsa, zwiechy i inne nieprzyjemne rzeczy. Raportujcie o nich szybko. Będziemy dozgonnie wdzęczni jeśli pomożecie nam się ich pozbyć. ROZPAKOWANY FOLDER "Divide et Impera" I PLIK O TAKIEJ SAMEJ NAZWIE NALEŻY UMIEŚCIĆ W PODFOLDERZE /mod JAKI ZNAJDUJE SIĘ W FOLDERZE Z GRĄ EUIII. NIE ZASTĘPUJCIE ŻADNYCH PLIKÓW ORYGINALNEJ GRY!
Mod jest przystosowany do IN w wersji 3.1 Kilka uwag tytułem wstępu: 1) Ograniczenia - system decyzji i misji jest czynnikiem strasznie mulącym grę. Nie należy resetować komputera gdy 1 stycznia gra nie ruszy do przodu. To jest ten moment kiedy wszystkie państwa otrzymują misje w tym samym momencie i podejmują pierwsze dostępne decyzje. Takie przywieszki mogą się powtórzyć gdy skumuluje się dużo misji i decyzji. Oczywiście zależy to też od Waszego sprzętu. 2) Zalecenia - gra bez historycznych dowódców i monarchów - poziom trudności normalny - gra na uproszczonej wodzie i bez drzew przyspiesza 3)PECH CHCIAŁ, ŻE AKURAT PO UMIESZCZENIU ZNALEŚLIŚMY BUGI, KTÓRE NA PEWNO CRASHUJĄ GRĘ, a nie ma sensu zamieszczać nowej wersji z tak niewielkimi zmianami. Dlatego tutaj macie instrukcję jak można naprawić błędy:
1. W pliku cultures w katalogu \common moda należy zamienić słówko "chinese" na "sinnic". A także otworzyć plik (najlepiej notepadem) DeI - IN.csv w katalogu /localisation naszego moda i wkleić tam na końcu linijkę: sinnic;Chinese;Chinese;Chinese;chiñska;Chinese;Chi nese;Chinese;;;;;;;x
2. W pliku tribalsuccession w katalogu \events moda należy dodać podkreślniki przed cyframi "0" i "2" w wyrażeniach ""tribal_succession_crisis0" i "tribal_succession_crisis2".
ZMIANY W WERSJI 1.4b: -Wprowadzenie systemu wojsk narodowych (coś ponad 400 wariantów decyzji) - patrz oddzielny temat; -Wprowadzenie systemu koniunktury w gospodarce - patrz oddzielny temat; -Wprowadzenie systemu podatków - patrz oddzielny temat; -Husyci są teraz oddzielną religią i mogą "zwyciężyć" jako pierwszy odłam reformacji. Oprócz Husytów czeskich są nowe państwa Husytów polskich i węgierskich; -Przemodelowane podstawy podatkowej w prowincjach Europy Środkowo-wschodniej; -Nowe okno do negocjacji pokojowych w stylu późnego DeI; -Nowe menu wyjściowe w stylu "DeI Renesans"; -naprawione liczne pomniejsze bugi i braki, gra się "prawie" nie wywala, przynajmniej u mnie
ZMIANY W WERSJI 1.4a: -Poprawione bugi wskazane przez Was; -Zlikwidowane długie przycinania w trakcie gry, wywołane przez źle działający event z koloniami; -Poprawione warunki startowe w Iranie; -Prestiż powiększa się teraz za wasali, sojusze i mariaże; -dołączenie "Updated Naval Mod" z Paradoxu, uhistoryczniający sprawy z flotą i dodający 14 nowych typów okrętów; - dodanie 5 eventów i 1 decyzję ustrojową dla zakonów rycerskich; - dodanie eventu i decyzji "obsługującej" kryzys w Bizancjum; - poprawienie decyzji Turcji, dzięki czemu jest teraz ona wyzwaniem dla Bizancjum; - nowy ekran dla panelu Cesarstwa, który mieści teraz wszystkich jego członków; -wiele innych
LISTA ZMIAN WERSJI 1.4 beta: Mapa: - wprowadzenie większości nowych INowych prowów - kilka nowych prowincji w Europie i jedna w Ameryce oraz w Afryce aby lepiej oddać sytuację w 1356. Łącznie 5. - przerobione Indie i Indochiny z łączną ilością 55 nowych prowincji - nowa mapa polityczna Indii i Indochin. Zlikidowane zbiorcze państwa Radżputów i Szanów - nowa sytuacja polityczna świata, uszczegółowienie Indii oraz Indochin to łącznie około 183 nowe panstwa. Zmiany dotyczące balansu gry (w stosunku do IN): - utrudniona kolonizacja – drożsi koloniści, choć nieznacznie tańsze utrzymanie kolonii, znacznie mniejsza szansa bazowa dla kolonistów; - znacznie zmniejszona szansa nawrócenia innych religii; - koszyki technologiczne „poniżej” muzułmańskiego zostały wzmocnione o 10%; Zmiany dotyczące polityki wewnętrznej: - każdy ustrój ma dostępne teraz 4 różne efekty, ogólnie ich rola została jeszcze wzmocniona; - ustrój „Wschodnie imperium biurokratyczne” jest teraz odpowiednikiem europejskiego ustroju imperialnego i dostępny tylko za pomocą decyzji, z poziomu ustroju „biurokracja wschodnia”; - Pasek polityki „sekularyzm-teokracja” nie zastępuje teraz „ofensywy-defensywy”, a jest jedenastym paskiem dodatkowym; - kryzys sukcesyjny, jaki mają rządy plemienne, dotyczy też federacji, a w łagodniejszej wersji także innych ustrojów azjatyckich; - elekcja w republice szlacheckiej ma miejsce raz na 50 lat, czyli z grubsza po śmierci monarchy. Elekcja możliwa jest także w zakonach rycerskich (20 lat) i monarchii oligarchicznej (15 lat); Doradcy, idee: - Nowi doradcy Paradoxowi zostali trochę „posklejani” tak, że większość z nich daje po dwa bonusy. Część nakłada się na naszych dawnych dodatkowych doradców. - dodani zostali też nowi doradcy technologiczni: Patrycjusz, Prawnik i Strateg, aby wyrównać proporcjonalnie liczbę technologicznych i pozostałych. Łącznie typów doradców w DeI jest 31; - minimod „Hiring Fair” z Paradoxu, dostosowany do naszych warunków. Dzięki niemu możesz zwoływać doradców do swej stolicy 9raz na 5 lat) i nawet starać się zwołać konkretne ich rodzaje. Przez pół roku masz venty o przybyciu doradców, jak wybierzesz jakiegoś więcej nie przybędzie aż do następnego rozesłania wici - Idee nieco poprzerabiane w stosunku do dotychczasowego systemu. Jedna z nowych decyzji: w IN - vetting (lustracja?), została zastąpiona ideą „wysoka kultura techniczna”, która daje tańsze budynki i inwestycje w handel i produkcję; Decyzje: - Decyzja wejścia prowincji do HRE obniża prestiż właścicielowi, a podwyższa go cesarzowi, zaś „wyjęcie” prowincji z HRE jest możliwe tylko przy prestiżu 25 i dodaje nam prestiżu również, ale za to daje casus belli cesarzowi i elektorom i pogarsza z nimi stosunki; - wzorem Paradoxu wszystkie „zjednoczenia” zamienione są z eventów na decyzje, nie dotyczy to jednak Rzeczpospolitej Trojga Narodów – bo byłoby to za proste i powtarzalne; - Litwa startuje jako pogańska z decyzjami o przejściu na katolicyzm lub prawosławie; - Decyzje tworzące Unię Kalmarską i Skandynawię, jako kolejne etapy jednoczenia krajów północy; - Chiny, które na starcie są pod panowaniem Mongołów z dynastii Juan, mają trzy nowe decyzje, dzięki którym mogą obalić ciemiężców i wprowadzić nowe Niebiańskie Cesarstwo i to niekoniecznie dynastii Ming każde kolejne cesarstwo może zostać zastąpione dzięki temu nowym; - decyzje dla księstw ruskich o walce z Ordą; - decyzje na temat tolerancji/nietolerancji innowierców (Mac Mod) - plus nowe decyzje dla Polski, Burgundii, Bizancjum czy Turcji;
Wydarzenia: - 6 wydarzeń do suwaka sekularyzm-teokracja; - wydarzenia losowe Maca, rodem z EU2 (Mac Mod); - wydarzenia o dowódcach po bitwie, o przejmowaniu prowincji, o wojnie domowej przy dużym badboy (Mac Mod); - wydarzenia dające nam doradców (Hiring Fair Mod); - wydarzenia związane z powstaniem Zjednoczonej Skandynawii; - meta idee mają elastyczniejsze warunki – musisz mieć 3, z 4 podanych idei by mieć szansę na meta ideę. Jakie idee co mogą dać jest w opisach idei; Grafika: - powiększony nieznacznie panel zarządzania krajem (dzięki temu mieści się 11-sty suwak w polityce wewnętrznej oraz 4 efekty w formach rządów); - nowe grafiki w tle panelu woskowego i panelu rebeliantów; - bonusowe flagi do wykorzystania dla chętnych: Orzeł Piastów oraz Kolumny Giedymina w folderze flags Inne zmiany: - zmienione znacznie akcje szpiegowskie, część zabrana i dodane nowe (z Mac Mod); - dodane dwa nowe typy buntów: Bojownicy o niepodległość i Dezerterzy (Mac Mod); Naprawione niektóre misje, dodane trochę nowych (głównie dla Polski); - dodana religia Pogaństwo Bałtów, dla Litwy; - dodane triggery: Dominium Maris Baltici i Muzułmanie w Indiach;
IN przetłumaczone na język Polski, NA do przetłumaczenia zostały eventy. Prosimy o uwagi i sugestie odnośnie tłumaczenia. Powstawało bez wchodzenia do gry i specjalistycznej wiedzy historycznej oraz po nocach ale ma zasadniczą zaletę - nie jest maszynowe:D
|